Ρομπότ καλωσορίζει τους ασθενείς σε κλινική στη Βουδαπέστη

  1. Αρχική
  2. Ουγγαρία
  3. Ρομπότ καλωσορίζει τους ασθενείς σε κλινική στη Βουδαπέστη

Μπορεί να φαίνεται παράξενο σε μερικούς, αλλά ένα ρομπότ σε σχήμα ανθρώπου με το όνομα Pepper εργάζεται σε μια ιδιωτική κλινική στην περιοχή Buda στην Ουγγαρία. Ο ρόλος του είναι να προ-ελέγξει και να πάρει το ιστορικό των ασθενών και να κατευθύνει εκείνους που είναι ύποπτοι για πιθανή μόλυνση από τον κορωνοϊό στον κατάλληλο γιατρό, σύμφωνα με το πρωτόκολλο.
Τα ρομπότ χρησιμοποιούνται ήδη στην Ασία για τη μείωση της ανθρώπινης επαφής, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική στις εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης σε αυτή τη φάση, ωστόσο υπάρχει κι ένα ουγγρικό παράδειγμα αυτού του φαινομένου.

Μια φιλική παρουσία καλωσορίζει τους ασθενείς που εισέρχονται στην ιδιωτική κλινική στη Buda, ένα ρομπότ ύψους περίπου 1,5 μέτρων, είναι το πρώτο που χαιρετά όσους φτάνουν για ιατρική περίθαλψη. Το ρομπότ είναι ικανό να κάνει χειρονομίες και να υποδέχεται αμέσως τους ασθενείς, παρουσιάζεται και λέει ότι θέλει να θέσει κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τον κορωνοϊό. Εάν ο ασθενής αποδεχτεί και αρχίσει να μιλά με το ρομπότ, ο Pepper ακολουθεί το συνηθισμένο πρωτόκολλο ερωτήσεων: μεταξύ άλλων, ρωτά αν ο ασθενής έχει πυρετό, βήχα ή αν έχει έρθει σε επαφή με άτομο που έχει μολυνθεί με τον κορωνοϊό.
Εάν το ρομπότ έχει λάβει αρνητική απάντηση και στις πέντε ερωτήσεις του, ο Pepper αναφέρει ότι δεν υπάρχει υποψία μόλυνσης από κορωνοϊό και ζητά από τον ασθενή να πάει στη ρεσεψιόν, όπου μπορεί να κάνει check in με τον γιατρό, με τη βοήθεια του ανθρώπινου προσωπικού . Εάν η απάντηση σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις είναι καταφατική, ο Pepper συμβουλεύει τον ασθενή να συμβουλευτεί τον ιατρό του, ο οποίος θα αποφασίσει για τα απαραίτητα περαιτέρω βήματα.
Το ρομπότ μπορεί να κάνει εργασίες χωρίς μάσκα ή γάντια και τα πρώτα σχόλια φαίνονται ιδιαίτερα ευνοϊκά.
Το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ της Ουγγαρίας που εκτελεί καθήκοντα βοηθού υγειονομικής περίθαλψης αναπτύχθηκε για να βοηθήσει στην ασφαλέστερη εργασία. «Βρήκαμε ότι στους ασθενείς αρέσει η επαφή με το ρομπότ και είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με το ρομπότ. Είναι ευκολότερο για τους συναδέλφους μας καθώς το ρομπότ αναλαμβάνει αυτήν την απλή, αλλά επαναλαμβανόμενη διαδικασία », δήλωσε ο ιατρικός διευθυντής του Budai Magánorvosi Centrum. Σύμφωνα με την Dr. Alexandra Pácz, παρόλο που η χρήση ρομπότ σε σχήμα ανθρώπου εξακολουθεί να είναι μοναδική στην Ουγγαρία, υπάρχουν πολλά παραδείγματα της χρήσης τους παγκοσμίως.
Αντίστοιχα ρομπότ εργάζονται ως υποδοχείς σε νοσοκομεία στο Βέλγιο, την Αυστραλία και τον Καναδά, όπου βοηθούν επίσης σε εργασίες ρουτίνας, αλλά και στην ενασχόληση με τα παιδιά που μπορούν να παίξουν μαζί τους. Τα ρομπότ εμπλέκονται επίσης στην καταπολέμηση της πανδημίας του κοροναϊού. Σε ένα «έξυπνο νοσοκομείο» στην Κίνα, τα ρομπότ ανέλαβαν μια σειρά από εργασίες από το νοσηλευτικό προσωπικό, ενώ σε ορισμένα μέρη πειραματίζονται με ρομπότ που απολυμαίνουν νοσοκομειακές μονάδες με τη χρήση υπεριώδους φωτός.
«Ο COVID-19 έθεσε τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης σε μια νέα θέση, που εκτός από την τεχνογνωσία και την ευελιξία, ζητήθηκε από την τεχνολογία να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Το απροσδόκητο αποτέλεσμα του νέου μας, συνάδελφου ρομπότ, εκτός από την αυτοματοποίηση του πρωτοκόλλου προ συμπτωματικού ελέγχου, είναι ότι βοηθά στη δημιουργία μιας χαρούμενης ατμόσφαιρας, η οποία αποτελεί σημαντικό μέρος της ανάκαμψης. Εάν οι πελάτες μας συμπαθούν το Pepper και δώσουν θετικά σχόλια σχετικά με αυτό, θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να το χρησιμοποιήσουμε μετά την πανδημία του κορανοϊού », δήλωσε η Δρ Alexandra Pácz.

 Πώς λειτουργεί;

Μια ουγγρική ομάδα ανάπτυξης εκπαίδευσε το ρομπότ να επικοινωνεί στα Ουγγρικά σε μόλις δύο εβδομάδες. Το ρομπότ μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντά του χάρη στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Η ιδιαιτερότητα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι όχι μόνο αναγνωρίζει και δίνει απαντήσεις σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, αλλά προσπαθεί επίσης να αντιδράσει και να δημιουργήσει απαντήσεις σε νέες, με βάση τα προηγούμενα πρότυπα προσαρμόζοντας τη νέα κατάσταση.
Επομένως, αυτή η τεχνολογία συνήθως εξαπλώνεται και στις υπηρεσίες πελατών και στις αίθουσες συνομιλίας. Στο εγγύς μέλλον, ρομπότ όπως το Pepper αναμένεται να εμφανίζονται σε όλο και περισσότερα μέρη, όπως σημεία τουριστικών πληροφοριών, υπηρεσίες πελατών και καταστήματα.
“Μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους αναλαμβάνοντας τα μονότονα καθήκοντα που δεν απαιτούν απαραίτητα φυσική επαφή”, εξήγησε η Levente Bartha, Διευθύνων Σύμβουλος της Netlife Robotics, της εταιρείας που αναπτύσσει το ρομπότ.

Η αγορά για ρομπότ αναπτύσσεται ραγδαία

Οι αναλυτές της αγοράς αναμένουν επίσης αύξηση στην αγορά ρομποτικής. Σύμφωνα με μια πρόβλεψη, η παγκόσμια ζήτηση για ρομπότ θα αυξάνεται κατά 25% κάθε χρόνο και αναμένεται να φθάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Εκτός από την ανάγκη για αυτοματοποίηση, το φαινόμενο της κοινωνικής απόστασης σε σχέση με την πανδημία του κοροναϊού έχει επίσης αυξήσει τη ζήτηση, καθώς τα ρομπότ μπορούν να λειτουργούν χωρίς επαφή, ακόμη και στις πιο επικίνδυνες τοποθεσίες, με απομακρυσμένο, ανθρώπινο έλεγχο, εάν είναι απαραίτητο.

Πηγή: Daily News Hungary

 

Προηγούμενο άρθρο
Οι πωλήσεις του μέλλοντος- εξαλείφοντας τη φυσική επαφή: Αγοραστική εμπειρία με τεχνολογία VR / AR / XR, από την Arworks
Επόμενο άρθρο
Το πρώτο Ουγγρικό αυτόνομο ρομπότ απολύμανσης με ακτίνες UV του Πανεπιστήμιου Semmelweis

Διαβάστε ακόμη

Μενού