Τα τρένα με τεχνολογία υδρογόνου στο δρόμο για την Ουγγαρία

  1. Αρχική
  2. Ενέργεια
  3. Τα τρένα με τεχνολογία υδρογόνου στο δρόμο για την Ουγγαρία

Ο Ούγγρος υπουργός Μεταφορών, κ. Dávid Vitézy,  ανακοίνωσε σε συνέντευξή του ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τη MÁV, την Ουγγρική σιδηροδρομική εταιρεία, για τρένα που κινούνται με υδρογόνο. Εκτίμησε ότι στο μέλλον, θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τρένα που κινούνται με ντίζελ. Τα πρώτα πειραματικά τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχουν ήδη εμφανιστεί στην Ευρώπη.

Δύο ηγέτες της αγοράς, η Alstorm και η Siemens, έχουν ήδη παρουσιάσει τα οχήματά τους και ακολουθούν αρκετοί κατασκευαστές που έχουν ήδη λάβει τις πρώτες παραγγελίες. Η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η έρευνα αγοράς της MÁV-Start είναι ανοιχτές στο κοινό, αναφέρει το autonavigator.hu.

Τα τρένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα μπορούσαν να είναι μία από τις λύσεις για τη μεταφορά επιβατών χωρίς ρύπους σε μη ηλεκτροδοτημένες, κυρίως περιφερειακές σιδηροδρομικές γραμμές. Η αντικατάσταση των τρένων ντίζελ είναι ιδιαίτερα επείγουσα στην Ουγγαρία, ενώ τα συμβατικά τρένα ντίζελ ουσιαστικά καταργούνται σταδιακά από τους κατασκευαστές οχημάτων λόγω των κλιματικών επιπτώσεων. Η σιδηροδρομική βιομηχανία βλέπει ότι το μέλλον έρχεται απο τις τεχνολογίες μπαταριών και κυψελών υδρογόνου σε μη ηλεκτροδοτημένες γραμμές.

Το πλεονέκτημα των οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου έναντι των οχημάτων με μπαταρία είναι ότι έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, μια φόρτιση είναι αρκετή για έως και 1000 χιλιόμετρα, δηλαδή για αρκετές ημέρες, και οι δεξαμενές μπορούν να γεμίσουν γρήγορα, σε χρόνο παρόμοιο με αυτό του ντίζελ». έγραψε ο κ. Vitézy στην ανάρτησή του στο Facebook. Ωστόσο, ο κ. Vitézy τονίζει ότι πρόκειται για έρευνα και δεν γίνεται ακόμη λόγος για αγορά.

Η MÁV-Start εξετάζει τη σύναψη σύμβασης-πλαισίου για 18 οχήματα. Η μέγιστη ταχύτητα θα μπορούσε να είναι 140-160 km/h. Τα οχήματα θα έχουν 120 ή 180 ή 200 θέσεις. Η νέα τεχνολογία θα χρηματοδοτηθεί από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας ποσοστώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του προγράμματος χρηματοδότησης της πράσινης οικονομίας της ουγγρικής κυβέρνησης.

 

Πηγή: Daily News Hungary

 

Προηγούμενο άρθρο
Η κινεζική NIO θα κατασκευάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στη Βουδαπέστη
Επόμενο άρθρο
Εργοστάσιο μπαταριών CATL: Tο μεγαλύτερο Ουγγρικό επενδυτικό Greenfield έργο

Διαβάστε ακόμη

Μενού