Νέο αειφόρο αεροπορικό καυσίμο (SAF) στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης

  1. Αρχική
  2. Ενέργεια
  3. Νέο αειφόρο αεροπορικό καυσίμο (SAF) στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης

Το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, μέρος του δικτύου VINCI Airports, κατάφερε να βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη βιωσιμότητα. Η θυγατρική του αεροδρομίου της Βουδαπέστης, Airport Fuel Supply, πέρασε με επιτυχία τον έλεγχο για την εισαγωγή αειφόρου αεροπορικού καυσίμου (SAF) στο διεθνές αεροδρόμιο Ferenc Liszt. Η πιστοποίηση αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου το αεροδρόμιο να παρέχει στις αεροπορικές εταιρείες min 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα από την 1η Ιανουαρίου 2025, όπως απαιτείται από τον σχετικό κανονισμό.

Νέο καύσιμο στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης

Μία από τις μεγαλύτερες τρέχουσες προκλήσεις για τα αεροδρόμια αποτελεί ο συνδυασμός αύξησης στη ζήτηση αεροπορικής κινητικότητας με την ανάγκη προστασίας του κλίματος. Εκτός από όλες τις δράσεις που εφαρμόζονται για τη μείωση των άμεσων εκπομπών των αεροδρόμιων (όπως η ενεργειακή απόδοση, η ηλεκτροκίνηση, η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κ.λπ.), βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα, η εισαγωγή και η ευρύτερη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) είναι αυτή τη στιγμή μία από τις πιο καίριες  λύσεις στο πεδίο εφαρμογής του αεροδρομίου, για την άμεση μείωση των εκπομπών των αεροσκαφών.

Το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης δοκίμασε την εμπορική χρήση του SAF το 2023, σε συνεργασία μεταξύ των  MOL, Wizz Air και AFS Ltd, με στόχο την προετοιμασία του συστήματος παροχής καυσίμων του αεροδρομίου της Βουδαπέστης για την υποχρέωση που τέθηκε σε ισχύ το 2025, η οποία απαιτεί από τα αεροδρόμια πάνω από ένα ορισμένο επίπεδο κίνησης να παρέχουν τουλάχιστον 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτή την υποχρέωσης είναι η εκπλήρωση αυστηρών κριτηρίων βιωσιμότητας, τα οποία η θυγατρική του αεροδρομίου της Βουδαπέστης, AFS Ltd. πέρασε επιτυχώς τον περασμένο Νοέμβριο, αποκτώντας την απαιτούμενη πιστοποίηση ΕΕ ISCC.

Aviation Sustainibility

80% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα

Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του SAF περιλαμβάνουν φυτικά ή ζωικά μη ανακυκλώσιμα λίπη, τα οποία μετατρέπονται σε ανανεώσιμα προϊόντα υψηλής ποιότητας με ειδικές διαδικασίες, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές  των αεροσκαφών. Αυτή η νέα γενιά αειφόρου καυσίμου, στην καθαρή της μορφή, θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων έως και 80% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα των αεριωθουμένων. Αυτή τη στιγμή, το SAF επιτρέπεται να αναμιγνύεται με συμβατική κηροζίνη από ορυκτά έως και 50%, για να διασφαλιστεί η συμβατότητα με τα αεροσκάφη, τους κινητήρες και τα συστήματα τροφοδοσίας των καυσίμων. Το SAF είναι επίσης συμβατό με τις υπάρχουσες υποδομές των αεροδρομίων, ελαχιστοποιώντας τις πρόσθετες επενδύσεις.

«Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα εκπέμπουν περίπου 80% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με τη συμβατική κηροζίνη , συμβάλλοντας σημαντικά στην απαλλαγή εκπομπών CO2 που προκύπτει από την αεροπορική βιομηχανία», τόνισε ο κ. Francois Berisot, Διευθύνων Σύμβουλος του αεροδρομίου της Βουδαπέστης, ο οποίος επίσης υπογράμμισε: «Η διαθεσιμότητα αειφόρων αεροπορικών καυσίμων στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης θα συμβάλει σημαντικά στη μελλοντική μείωση εκπομπών CO2 του αεροδρομίου». H προτεραιότητα του αεροδρομίου της Βουδαπέστης είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις άμεσες λειτουργίες του αεροδρομίου περισσότερο από 90% έως το 2030 και να επιτύχει το επίπεδο διαπίστευσης άνθρακα του αεροδρομίου του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI Europe) φτάνοντας στο μηδέν.

Το ReFuelEU Aviation προωθεί τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, ως το πιο ισχυρό εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών CO2 των αερομεταφορών. Το μέτρο αποτελεί μέρος του πακέτου Fit for 55 για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών κατά 55% έως το 2030. Θέτει απαιτήσεις για τους προμηθευτές αεροπορικών καυσίμων να αυξήσουν σταδιακά το μερίδιο του SAF που αναμιγνύεται στα συμβατικά αεροπορικά καύσιμα που παρέχονται στα αεροδρόμια της ΕΕ. Η οδηγία RefuelEU απαιτεί (σε ορισμένα αεροδρόμια πάνω από συγκεκριμένα επίπεδα κίνησης) την παροχή τουλάχιστον 2% βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων για τις αεροπορικές εταιρείες από 01.01.2025.

Πηγή: Daily News Hungary

Προηγούμενο άρθρο
GLOBUS: Ουγγρικά λαχανικά υψηλής ποιότητας
Επόμενο άρθρο
CAPSOLUTE EUROPE: Η Ουγγρική πρόταση για καφέ εξαιρετικής ποιότητας

Διαβάστε ακόμη

Μενού