Η Wizz Air και η Airbus δοκιμάζουν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις γραμμές Βαρκελώνη-Βουδαπέστη και Βρυξέλλες-Βουδαπέστη. Τα αειφόρα καύσιμα παράγονται από βιώσιμους πόρους και μπορούν να αναμειχθούν με ορυκτά καύσιμα για τη μείωση των εκπομπών. Το SAF είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο που προέρχεται από μια ποικιλία πρώτων υλών όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων έως και 65% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα των αερομεταφορών, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών .
Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν στις γραμμές Βαρκελώνη-Βουδαπέστη και Βρυξέλλες-Βουδαπέστη και τα καύσιμα θα προμηθεύονται από την Cepsa, ενώ θα διανέμονται από την World Fuel Services (World Kinect Corporation) στα ενδιαφερόμενα αεροδρόμια μέχρι το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με την κ. Yvonne Moynihan, Chief Corporate & ESG Officer της Wizz Air, αυτή η συνεργασία δείχνει τη δέσμευση της αεροπορικής κοινότητας να μειώσει την ένταση των εκπομπών τους. Στόχος της Wizz Air είναι να πραγματοποιήσει το 10% των πτήσεων της με SAF έως το 2030. Η κ. Julie Kitcher, Chief Sustainability Officer και Communications στην Airbus, σημείωσε ότι τα οικονομικά αεροσκάφη και το εναλλακτικό καύσιμο SAF είναι αυτά θα παρέχουν το μεγαλύτερο μέρος των μειώσεων εκπομπών στον κλάδο τους έως το 2050. Από την άλλη, ο κ. Duncan Storey, Αντιπρόεδρος Προμηθειών και Εμπορικής Ανάπτυξης EMEA στη World Fuel, τόνισε ότι η ευθυγράμμιση με τις νέες απαιτήσεις του ReFuelEU Aviation είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την επέκταση της διαθεσιμότητας βιώσιμων καυσίμων.
Ο κανονισμός αεροπορίας ReFuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος θα ισχύει από το 2025, στοχεύει να διασφαλίσει ότι τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα θα είναι πάντα διαθέσιμα σε όλα τα αεροδρόμια της ΕΕ και ότι η χρήση του σε συνδυασμό με συμβατικά καύσιμα αυξάνεται σταθερά. Η επιτυχής εφαρμογή του ReFuelEU Aviation απαιτεί τη συνεργασία όλων των μερών στην αλυσίδα εφοδιασμού, ιδίως των προμηθευτών αεροπορικών καυσίμων, των αεροδρομίων της ΕΕ και των αεροπορικών εταιρειών. Πάνω από το 95% των αεροπορικών μεταφορών που αναχωρούν από αεροδρόμια της ΕΕ θα καλύπτονται από αυτόν τον νέο κανονισμό.
Με αυτό το έργο, η Wizz Air θα αρχίσει να χρησιμοποιεί το SAF στις καθημερινές της δραστηριότητες νωρίτερα από την προθεσμία της ΕΕ.
Πηγή: Hungary Today