Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ουγγαρίας αναπτύσσεται συνεχώς, με αυξημένες δυνατότητες για διεθνείς επενδύσεις. Πέρυσι, περισσότερες γερμανικές και βρετανικές εταιρείες, όπως η Continental, η Thyssenkrupp και η Jaguar Land Rover ανακοίνωσαν νέες εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης στην Ουγγαρία. Σύμφωνα με τον πρόσφατα δημοσιευμένο Autonomous Vehicles Readiness Index (AVRI) της KPMG, η Ουγγαρία και η Σιγκαπούρη είναι οι δύο χώρες με την υψηλότερη βαθμολογία για την ύπαρξη κυβερνητικού οργανισμού που εστιάζει στην αυτόνομη κινητικότητα. Όσον αφορά τη γενική κατάταξη, η Ουγγαρία κατέλαβε την 25η θέση από τις 30 χώρες που εξετάστηκαν.

Μετρώντας το επίπεδο ετοιμότητας για αυτόνομα οχήματα με βάση 28 διαφορετικά μέτρα, ο δείκτης ετοιμότητας αυτόνομων οχημάτων αξιολογεί τις πτυχές της «πολιτικής και νομοθεσίας», της «τεχνολογίας και της καινοτομίας», της «υποδομής» και της «αποδοχής από τους καταναλωτές αυτοκινήτων χωρίς οδηγό» σε 30 χώρες. Από τις 25 χώρες του δείκτη 2019, 17 αύξησαν τη βαθμολογία τους. Για πρώτη φορά, η Σιγκαπούρη ξεπέρασε την Ολλανδία και κατέλαβε την πρώτη θέση στις κατηγορίες «αποδοχή των καταναλωτών» και «πολιτική και νομοθεσία». Η Ολλανδία κατάφερε να διατηρήσει την κορυφαία κατάταξη στον πυλώνα «υποδομή» ενώ στην κατηγορία της «τεχνολογίας» της χώρας, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Ισραήλ και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Το 2020, η Ουγγαρία είχε χαμηλή βαθμολογία στην κατηγορία «αποδοχή καταναλωτών» και την καλύτερη στην κατηγορία «υποδομή». Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η χώρα έπεσε τέσσερις θέσεις συνολικά και κατέλαβε την 25η θέση.

Η έρευνα σημειώνει περαιτέρω ότι ο αρχικός ενθουσιασμός γύρω από την αυτοματοποιημένη τεχνολογία οχημάτων έχει αντικατασταθεί από μια περίοδο ανάπτυξης και προόδου, αντιμετωπίζοντας τις μάλλον περίπλοκες προκλήσεις αυτού του τομέα και βοηθώντας στην εισαγωγή αυτόνομων αυτοκινήτων στην καθημερινή ζωή.

«Τα αυτόνομα οχήματα βρίσκονται στο δρόμο για την απόλυτη διαφήμιση»

Εκτός από τις εταιρείες οχημάτων και τους προμηθευτές τους που υπάρχουν στην Ουγγαρία, όπως η Bosch, η Continental, η Knorr-Bremse ή η ThyssenKrupp, πολλά ανεξάρτητα ουγγρικά ιδρύματα και εταιρείες παίζουν ενεργό ρόλο στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Με την ίδρυση του Ερευνητικού Κέντρου Αυτόνομων Οδικών Οχημάτων (RECAR), η Ουγγαρία μπόρεσε να παράσχει διεθνώς εξαιρετική εκπαίδευση και έρευνα και να διευκολύνει υψηλής ποιότητας δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης από το 2015.

Το 2016, η κυβέρνηση αποφάσισε την εφαρμογή της πίστας δοκιμών οχημάτων στο Zalaegerszeg, σκοπεύοντας να ενισχύσει τις ικανότητες εγχώριας έρευνας και ανάπτυξης αυτοκινήτων. Η πρώτη φάση της δοκιμαστικής διαδρομής ZalaZone 265 εκταρίων ολοκληρώθηκε το 2019 και είναι κατάλληλη για δοκιμή συμβατικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Το κομμάτι της θα συνδεθεί με τον νέο έξυπνο αυτοκινητόδρομο M76.

Η KPMG τόνισε επίσης ότι αρκετές γερμανικές και βρετανικές εταιρείες συμμετέχουν στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων στην Ουγγαρία. Η Continental, η γερμανική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, έχει ήδη επτά μονάδες παραγωγής στην Ουγγαρία και πέρυσι, η εταιρεία ανακοίνωσε την κατασκευή του νεότερου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης για αυτοκινούμενα οχήματα στη Βουδαπέστη. Αυτή η νέα μονάδα θα απασχολεί 100 εμπειρογνώμονες λογισμικού και υλικού.

ThyssenKrupp Automotive Technology Group

Η ThyssenKrupp αναπτύσσει καινοτόμα αυτοματοποιημένα συστήματα διεύθυνσης οχημάτων στις εγκαταστάσεις της που βρίσκονται στη Βουδαπέστη ενώ η Knorr-Bremse εξελίσσει την ανάπτυξη φορτηγών ικανών για αυτόνομο ελιγμό. Η British Jaguar Land Rover άνοιξε επίσης ένα γραφείο τεχνολογικής μηχανικής στη Βουδαπέστη το 2019.

«Η Ουγγαρία θα βρίσκεται περισσότερο από την πλευρά της προσφοράς παρά από την πλευρά της ζήτησης», δήλωσε ο Márton Zsótér, Διευθυντής Συμβουλευτικής Υποδομών, Μεταφορών και Ενέργειας, στην KPMG Ουγγαρίας, καθώς η χώρα είναι μια μικρή αγορά σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά έθνη. Ο κ. Zsótér πρόσθεσε ότι «σε σύγκριση με τις τελευταίες δεκαετίες, το επίκεντρο είναι η έρευνα και η ανάπτυξη και όχι η συναρμολόγηση. Λόγω της συνεχώς εξελισσόμενης ερευνητικής υποδομής και ικανοτήτων, η Ουγγαρία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει βασικός παράγοντας στην ανάπτυξη Αυτοματοποιημένων Οχημάτων. ”

 Οργανισμός που θα εστιάζει στα Αυτοματοποιημένα οχήματα

Έχοντας συνολικά μια εξαιρετική απόδοση, η Ουγγαρία βρίσκεται στο ξεκίνημα της δημιουργίας ενός κυβερνητικού οργανισμού για την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων.

Στην περίπτωση των αυτοματοποιημένων οχημάτων, οι κυβερνήσεις συνήθως αναθέτουν την ευθύνη σε έναν υπάρχων οργανισμό ή το μοιράζουν σε μεγαλύτερο αριθμό κυβερνητικών φορέων. Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας και της Σιγκαπούρης έδειξαν τη δέσμευσή τους με την ίδρυση ενός οργανισμού μεταφοράς τεχνολογίας και καινοτομίας που θα φέρει την αποκλειστική ευθύνη. Ωστόσο, όσον αφορά την ετοιμότητα της κυβέρνησης για αλλαγή, τον μελλοντικό προσανατολισμό της κυβέρνησης και την αποτελεσματικότητα του νομικού συστήματος σε δύσκολους κανονισμούς, η Ουγγαρία έλαβε μία από τις χαμηλότερες βαθμολογίες.

Αποδοχή καταναλωτή

Η αποδοχή των καταναλωτών μπορεί να θεωρηθεί ως ο πιο ενδιαφέρων πυλώνας της έρευνας, καθώς εάν οι πολίτες δεν αποδεχτούν τα αυτοματοποιημένα οχήματα, ολόκληρη η αναδυόμενη βιομηχανία δεν θα έχει αγορά. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι χώρες με τις υψηλότερες βαθμολογίες για την υιοθέτηση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών και ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως η Σουηδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Φινλανδία και η Νότια Κορέα ηγούνται αυτής της κατηγορίας. Η KPMG αξιολόγησε τις χώρες με βάση διαφορετικές μεταβλητές, όπως το ποσοστό των εθνικών πληθυσμών που ζουν σε περιοχές δοκιμών, τη χρήση τεχνολογίας της κοινωνίας των πολιτών, το μέτρο των ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ του ενεργού πληθυσμού και την ατομική ετοιμότητα.

Πηγή: Daily News Hungary

Προηγούμενο άρθρο
RESYSTEN: Αύξηση της ζήτησης για αντιβακτηριακή επικάλυψη
Επόμενο άρθρο
LIMA: Architecture & Interior Design με παγκόσμια εμβέλεια

Διαβάστε ακόμη

Μενού