Farmhopper, μια ψηφιακή πλατφόρμα για περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές και ντόπιους αγρότες

  1. Αρχική
  2. Γεωργία & Τρόφιμα
  3. Farmhopper, μια ψηφιακή πλατφόρμα για περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές και ντόπιους αγρότες
Η πλατφόρμα θα ξεκινήσει πρώτα στην Ουγγαρία, αλλά η κοινοπραξία σχεδιάζει τη διεθνή επέκταση της στο άμεσο μέλλον. Οι εταίροι της νέας πλατφόρμας αποτελούν την Ουγγρική Τράπεζα OTP, την E-Group και το Σουηδικό Ερευνητικό Κέντρο KTH.

Οι ουγγρικές τοπικές αγροτικές αγορές μπορεί να είναι όμορφες, αλλά μόνο ένα μικρό μέρος των καταναλωτών επισκέπτεται και ψωνίζει τακτικά σε αυτές, εν μέρει επειδή δεν είναι εύκολο να βρεθούν, γιατί έχουν περιορισμένη διαθεσιμότητα σε προϊόντα, ενώ οι πελάτες δεν είναι βέβαιοι για την ακριβή προέλευση των προϊόντων.

Αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει: το Farmhopper, μια ψηφιακή πλατφόρμα καινοτομίας του EIT, θα επιτρέψει περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές να έχουν εύκολη πρόσβαση σε φρέσκα παντοπωλεία, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέπει στους αγρότες να χτίζουν τη φήμη τους, να προβάλλουν και να πωλούν τα προϊόντα τους σε ευρύτερο κοινό και να λαμβάνουν καλύτερη πληρωμή.

“Στην Ουγγαρία υπάρχουν πολλές τοπικές αγορές όπου κανείς μπορεί να αγοράσει φρέσκα τρόφιμα. Ωστόσο, οι αγορές αυτές δεν αναπτύσσονται καθώς οι πελάτες από τη μία θέλουν να γνωρίζουν την ακριβή προέλευση των προϊόντων και από την άλλη δεν υπάρχει πλήρης κατάλογος με τα είδη προς πώληση. Πολλές από αυτές είναι επίσης ανοικτές μόνο μία ημέρα ή λίγες ημέρες την εβδομάδα, το οποίο αποτελεί επίσης μέρος του προβλήματος “, αναφέρει η διευθύντρια του έργου του αρχηγού της δραστηριότητας E-Group, Ágnes Bányai.

Το Farmhopper, το οποίο θα είναι προσβάσιμο τόσο ως ιστότοπος όσο και ως εφαρμογή για κινητά, θα ξεπεράσει όλα αυτά τα εμπόδια οικοδομώντας μια πλατφόρμα λογισμικού που θα φροντίζει όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αγροτική αλυσίδα (δημιουργία ψηφιακών αγορών, ανανέωση αγορών, διαχείριση παραγγελιών, πληρωμές και τιμολόγηση). Η πλατφόρμα θα παρέχει στους πελάτες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες υλικοτεχνικής υποστήριξης και θα περιέχει επίσης έναν κατάλογο των προϊόντων που πωλούνται.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν τα αγαπημένα τους λαχανικά και φρούτα και να τα παραγγείλουν, χρησιμοποιώντας μια ασφαλή λύση πληρωμής με πιστωτική κάρτα που παρέχεται από την OTP Bank, έναν από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους παρόχους χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018, ως “early bird” δραστηριότητα, με αρχική εστίαση στην Ουγγρική αγορά με την οποία εμπλέκεται η E-Group ως επικεφαλής της δραστηριότητας και τις OTP και KTH ως εταίρους.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της πλατφόρμας, το οποίο την ξεχωρίζει από άλλους ιστότοπους και εφαρμογές που απλώς συγκεντρώνουν προσφορές φρέσκων τροφίμων, είναι η εισαγωγή του “Κοινοτικού οικοδεσπότη”, ενός ατόμου που θα οικοδομήσει το δίκτυο αγροτών και καταναλωτών, θα διοργανώνει απο κοινού events όπου θα μπορούν να συναντηθούν και να χειριστούν τα πιθανά προβλήματα.

Οι πελάτες θα πληρώνουν προκαταβολικά και θα παραλαμβάνουν την παραγγελία τους. Εάν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, για παράδειγμα, αν η ποιότητα και η ποσότητα δεν είναι σωστές, ο οικοδεσπότης της Κοινότητας θα μεσολαβήσει και θα επιλύσει το ζήτημα ή θα επιστρέψει την αγορά “, λέει η Bányai.

Σύμφωνα με τη λεγόμενη μεθοδολογία “reputation economy”, οι αγρότες που ανήκουν στην πλατφόρμα του Farmhopper θα βαθμολογούνται από τους πελάτες τους με βάση τη συμπεριφορά τους.

Ο οικοδεσπότης της Κοινότητας θα παίρνει ένα μερίδιο από τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές της Κοινότητας, ενώ προμήθεια θα λαμβάνουν και οι πάροχοι της πλατφόρμας.

“Είναι παρόμοια με τη μέθοδο του franchise-παρέχουμε τα εργαλεία και τους οικοδεσπότες της Κοινότητας, στη συνέχεια, αυτοί χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία και τις γνώσεις σχετικά με αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές στο δίκτυό τους”, εξηγεί η Bányai.

Το πρώτο βήμα της υλοποίησης του Farmhopper ήταν η εκτεταμένη έρευνα σχετικά με τις αγροτικές διαδικτυακές αγορές. Η έρευνα αποκάλυψε ότι στην Ουγγαρία, περίπου 800.000 χρήστες Internet από ένα σύνολο 5.700.000, ηλικίας 18-69 ετών, θα μπορούσαν δυνητικά να ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Από αυτούς, το 10% θα ήταν πρόθυμοι να αναλάβουν τον ρόλο του κοινοτικού οικοδεσπότη.

Το πρώτο demo για δοκιμή των λειτουργιών σε μικρή κοινότητα θα πραγματοποιηθεί αυτό το φθινόπωρο. Μέχρι το τέλος της 2019, θα δημιουργηθεί μια startup για την υποστήριξη της εμπορικής εκτόξευσης της πλατφόρμας.

Το Farmhopper θα ξεκινήσει πρώτα στην Ουγγαρία, αλλά η κοινοπραξία σχεδιάζει τη διεθνή επέκταση του στο μέλλον.

Πηγή:DailyNewsHungary

 

Προηγούμενο άρθρο
Το startup incubator Design Terminal κλείνει για το καλοκαίρι ενώ ανοίγει το φθινόπωρο με νέες αιτήσεις
Επόμενο άρθρο
Η ScaleIT αναμένει προτάσεις από scaleup εταιρείες για ευκαιρίες ανάπτυξης

Διαβάστε ακόμη

Μενού